Norsk

Non-English threads go here. For linguistics please click here instead.

Moderator: Senior Moderators

Norsk

#1  Postby MysteryTupperware » Jun 04, 2010 6:21 pm

Hva er det jeg ser? Ingen tråd for norsk? Blasfemi! :o Ah, Yoo-chan, kom deg hit, nå skal vi preke norsk! :D

Hvor er nordmennene her fra, da? Jeg er fra Sarpsborg; Særping te jæ døvvær. :drunk:
MysteryTupperware

Print view this post

Ads by Google

Re: Norsk

#2  Postby akigr8 » Jun 04, 2010 8:25 pm

Helvete så stiligt! sies med Stavanger-dialekt.
Vår egen tråd. :happydance:

Må få Yoo her, gi han litt hjelp hvis han trenger det. Skulle ikke han bo på loftet ditt? :ask:
I once applied for a job as a mustard cutter.

But unfortunately I wasn’t quite good enough.
akigr8

Name: Kim

Country: No Reg
Print view this post

#3  Postby juːtoʊpiə » Jun 04, 2010 8:29 pm

MysteryTupperware wrote:Ah, Yoo-chan, kom deg hit, nå skal vi preke norsk! :D

Er... hei! :shifty:

Jeg vet ikke hva mener "preke". Skulle jeg være redd? :? (er det rett? Err... modal verb tenses forvirrer meg :? )

Jeg har sikkert ødelagt vakkert språket din :( (ogf igjen :? )

Sorry.
Religion has no place within schools just like facts have no place within religion- Superintendent Chalmers
Homophobia is gay :lay:
Image
juːtoʊpiə

Male

United Kingdom (uk)
Print view this post

#4  Postby juːtoʊpiə » Jun 04, 2010 8:31 pm

akigr8 wrote:Skulle ikke han bo på loftet ditt? :ask:

Nei, jeg bo under kjelleren (det er rett, under :nod: )
Religion has no place within schools just like facts have no place within religion- Superintendent Chalmers
Image
juːtoʊpiə

Male

United Kingdom (uk)
Print view this post

#5  Postby akigr8 » Jun 04, 2010 8:39 pm

juːtoʊpiə wrote:

Nei, jeg skal bo i kjelleren. (No, I will live in the basement).

Synes du skriver bra norsk, stå på :thumbup:

akigr8

Print view this post

#6  Postby akigr8 » Jun 04, 2010 8:45 pm

juːtoʊpiə wrote:Jeg vet ikke hva mener "preke". Skulle jeg være redd? :? (er det rett? Err... modal verb tenses forvirrer meg :? )

Sorry.

Preke=prate/snakke

Jeg vet ikke hva du mener med "preke".
Jeg har sikkert ødelagt det vakre språket ditt.

Resten er korrekt :thumbup:

akigr8

Print view this post

#7  Postby juːtoʊpiə » Jun 04, 2010 8:47 pm

akigr8 wrote:
juːtoʊpiə wrote:

Nei. Jeg bo under kjelleren, hvor det er hyggelig og slammet (men hun vet ikke, så forteller henne ikke :shifty: )
Image
juːtoʊpiə

Male

United Kingdom (uk)
Print view this post

Ads by Google

#8  Postby MysteryTupperware » Jun 04, 2010 8:50 pm

akigr8 wrote:Helvete så stiligt! sies med Stavanger-dialekt.

Må få Yoo her, gi han litt hjelp hvis han trenger det. Skulle ikke han bo på loftet ditt? :ask:

Faen, jeg veit, nå har vi vår eigen tråd, vett. :happydance: Noen måtte jo ta initiativet :smoke: Hm... jeg lurer på om vi kan bli tatt for å banne på norsk... :think:

Ja, og her er'n! :D Men tror ikke jeg er til så mye hjelp så det gjør noe, greier jo ikke forklare veien fra bussplassen til mitt eget hus en gang. :whine: Uansett, jo, jeg trodde han skulle på på loftet mitt, men virker som han har ombestemt seg og vil bo under kjeller'n i stedet. :crazy:

juːtoʊpiə wrote:
MysteryTupperware wrote:Ah, Yoo-chan, kom deg hit, nå skal vi preke norsk! :D

Er... hei! :shifty:

Jeg vet ikke hva mener "preke". Skulle jeg være redd? :? (er det rett? Err... modal verb tenses forvirrer meg :? )

Sorry.

Yoo-chan! :hug:

("Preke" is a slang word for "talk".)

Og slapp av, som akigr8 sier, du er veldlig flink i norsk, så stå på. :dance: Skal prøve å hjelpe deg så mye som mulig, selvom du allerede veit hvor dårlig jeg er til å forklare ting. :shifty:
MysteryTupperware

Print view this post

#9  Postby akigr8 » Jun 04, 2010 8:51 pm

juːtoʊpiə wrote:
akigr8 wrote:
juːtoʊpiə wrote:

Nei. Jeg bo under kjelleren, hvor det er hyggelig og slammet (men hun vet ikke, så forteller henne ikke :shifty: )

:lol: god plan, hun kommer aldri til å finne deg der :)

akigr8

Print view this post

#10  Postby juːtoʊpiə » Jun 04, 2010 8:53 pm

akigr8 wrote:Jeg vet ikke hva du mener med "preke".

Kan du ikke se "what does X mean", da? Må se du "what do you mean by X"?
Image
juːtoʊpiə

Male

United Kingdom (uk)
Print view this post

#11  Postby akigr8 » Jun 04, 2010 9:01 pm

MysteryTupperware wrote:
akigr8 wrote:Helvete så stiligt! sies med Stavanger-dialekt.

Faen, jeg veit, nå har vi vår eigen tråd, vett. :happydance: Noen måtte jo ta initiativet :smoke: Hm... jeg lurer på om vi kan bli tatt for å banne på norsk... :think:

Bann så mye du vil, der er ingen til å moderere eller til å passe på oss. :evilgrin:

Skål for at du har blitt 18 :beercheers:

MysteryTupperware wrote:Ja, og her er'n! :D Men tror ikke jeg er til så mye hjelp så det gjør noe, greier jo ikke forklare veien fra bussplassen til mitt eget hus en gang. :whine: Uansett, jo, jeg trodde han skulle på på loftet mitt, men virker som han har ombestemt seg og vil bo under kjeller'n i stedet. :crazy:

Ja, det virker litt :crazy:
Kanskje du burde revurdere...

akigr8

Print view this post

#12  Postby MysteryTupperware » Jun 04, 2010 9:21 pm

akigr8 wrote:
Bann så mye du vil, der er ingen til å moderere eller til å passe på oss. :evilgrin:

Skål for at du har blitt 18 :beercheers:

Mohahaha! :evilgrin:

Takker og bukker, og SKÅL, selvfølgelig. :cheers:

akigr8 wrote:
MysteryTupperware wrote:Ja, og her er'n! :D Men tror ikke jeg er til så mye hjelp så det gjør noe, greier jo ikke forklare veien fra bussplassen til mitt eget hus en gang. :whine: Uansett, jo, jeg trodde han skulle på på loftet mitt, men virker som han har ombestemt seg og vil bo under kjeller'n i stedet. :crazy:

Ja, det virker litt :crazy:
Kanskje du burde revurdere...

Ja ja, men sånn er Yoo, han liker å være underst... ;) Tulla! Den var dårlig XD

Hm, hva skal man snakke om ellers her, da? Admin oppforda oss jo til å preke om viktige ting, og ikke bare usaklig snikk-snakk, men hva skal vi liksom si? :coffee:
MysteryTupperware

Print view this post

#13  Postby akigr8 » Jun 05, 2010 6:17 pm

MysteryTupperware wrote:
Ja ja, men sånn er Yoo, han liker å være underst... ;) Tulla! Den var dårlig XD

:lol:

MysteryTupperware wrote:Hm, hva skal man snakke om ellers her, da? Admin oppforda oss jo til å preke om viktige ting, og ikke bare usaklig snikk-snakk, men hva skal vi liksom si? :coffee:

Jeg hadde ikke lest hva LIFE skrev før du påpekte det nå, trodde dette var en tulletråd.
Hmmm, må tenke på det... Seriøse saker..

Vel, jeg googlet Wikipedia igår, og jeg så noe merkelig øverst til venstre (rett under no.wikipedia.org) i dette skjermbilde jeg tok. Skjer det samme for deg? Begynner å lure på om internett kjenner meg for bra :shifty:

Image

akigr8

Print view this post

#14  Postby MysteryTupperware » Jun 05, 2010 7:11 pm

Vel, jeg tror ikke det gjør noe om vi poster tullete innlegg her, men vi kan jo snakke om seriøse emner fra tid til annen. Som f.eks. noe some har kommet opp i nyhetene i det siste osv. Men tror ærlig talt ikke LIFE dreper oss om vi kødder rundt her. Forhåpentligvis. :drunk:

:lol: @ bildet! Nå har ikke jeg noe skjermbilde å vise, men det samme skjer med meg. Jeg tror internett kjenner meg litt for godt også. :shifty:

Hm, nå vet jeg ikke om dette kan klassifiseres som en seriøs sak, men hva skjer med ekle og tragiske mennesker på nettet som begynner å forfølge en? Mulig det bare er jeg som har vært for naiv i forhold til det å holde identiteten min skjult, men nå har jeg blitt tvunget til å slette alle bilder jeg har lagt ut av meg selv her, ellers vil en gjøk jeg kom i snakk med på et annet forum, finne meg, registrere seg her og plage meg her også. Er det mulig? Har så og si kutta ut et par andre forumer jeg pleide å henge på, pga. den ene personen som ikke vil la meg være i fred. Faen, blir så provosert. Og toppen av kransekaka kom jo nå i det siste, når han har spammet innboksen min med mailer om at han vil begå selvmord om jeg ikke kommer tilbake og snakker med ham. Helvete, ta et hint, menneske! Det er så patetisk, jeg ler. At folk kan bli sånn ovenfor personer på nettet dem aldri har møtt? Vel, når det er sagt, jeg syns folka her er greie, så klart, men jeg ville jo aldri finni på å ta selvmord fordi en person på nettet rett og slett ikke er interessert eller har tid til å snakke så mye mer. For det var sånn det starta med meg, at jeg ble mindre interessert i det nettsamfunnet jeg "traff" ham på og jeg vil faktisk prøve å skaffe meg et liv. Har ikke så mange venner, så vil liksom komme meg ut å møte mennesker. Også presterer enkelte å klikke i vinkel pga. det. Skaff dere et liv, idioter, kutt ut å plage meg! :yuk:

... ok, kanskje jeg er akkurat like ille som dem nå, siden jeg blir så provosert til de grader, men... ja ja, deilig å få det ut, haha. XD
MysteryTupperware

Print view this post

#15  Postby akigr8 » Jun 05, 2010 8:08 pm

MysteryTupperware wrote: :lol: @ bildet! Nå har ikke jeg noe skjermbilde å vise, men det samme skjer med meg. Jeg tror internett kjenner meg litt for godt også. :shifty:

:lol: :thumbup:

MysteryTupperware wrote:Hm, nå vet jeg ikke om dette kan klassifiseres som en seriøs sak, men hva skjer med ekle og tragiske mennesker på nettet som begynner å forfølge en? Mulig det bare er jeg som har vært for naiv i forhold til det å holde identiteten min skjult, men nå har jeg blitt tvunget til å slette alle bilder jeg har lagt ut av meg selv her, ellers vil en gjøk jeg kom i snakk med på et annet forum, finne meg, registrere seg her og plage meg her også. Er det mulig? Har så og si kutta ut et par andre forumer jeg pleide å henge på, pga. den ene personen som ikke vil la meg være i fred. Faen, blir så provosert. Og toppen av kransekaka kom jo nå i det siste, når han har spammet innboksen min med mailer om at han vil begå selvmord om jeg ikke kommer tilbake og snakker med ham. Helvete, ta et hint, menneske! Det er så patetisk, jeg ler. At folk kan bli sånn ovenfor personer på nettet dem aldri har møtt? Vel, når det er sagt, jeg syns folka her er greie folk, men jeg ville jo aldri finni på å ta selvmord fordi en person på nettet rett og slett ikke er interessert eller har tid til å snakke så mye mer. For det var sånn det starta med meg, at jeg ble mindre interessert i det nettsamfunnet jeg "traff" ham på og jeg vil faktisk prøve å skaffe meg et liv. Har ikke så mange venner, så vil liksom komme meg ut å møte mennesker. Også presterer enkelte å klikke i vinkel pga. det. Skaff dere et liv, idioter, kutt ut å plage meg! :yuk:

... ok, kanskje jeg er akkurat like ille som dem nå, siden jeg blir så provosert til de grader, men... ja ja, deilig å få det ut, haha. XD

Det er bra å få det ut :cheers:

Dette høres skikkelig patetisk ut, spille på selvmord bare for at du skal synes synd på han og snakke med han :roll: Det er et eldgammelt og patetisk triks. Jeg tror det er veldig få mennesker som er slik, du har vært uheldig her. Interesser skifter fort, spesielt i ungdomsårene. Jeg har en venn igjen fra ungdomsårene, resten er fra jobber, og senere studier.

Historien din minner litt om en kompis av meg som hadde mange venner, mange rus venner. Han måtte droppe alle kompisene sine for å komme seg ut av dette og få seg et bedre liv. Vennene var skikkelig forbanna for dette, noe jeg synes er veldig merkelig for en vil jo det beste for kameraten sin? Slike mennesker er ikke ekte venner, dropp de fortest mulig. Livet er for kort til å bruke tid og energi på slike.

Beste måten for deg å bli kvitt han er vel å endre brukernavn, og starte en ny konto på photobucket.

akigr8

Print view this post

Ads by Google

#16  Postby juːtoʊpiə » Jun 05, 2010 8:33 pm

Everyone wrote:Lots o' stuff

... jeg kan ikke leser alle dette! :waah:

Bruker små ord og korte dommer, takk :shifty:
akigr8 wrote:
juːtoʊpiə wrote:Nei. Jeg bo under kjelleren, hvor det er hyggelig og slammet (men hun vet ikke, så forteller henne ikke :shifty: )

:lol: god plan, hun kommer aldri til å finne deg der :)

Og jeg kan gå ut når hun sover og spiser maten hennes! :twisted:

akigr8 wrote:Bann så mye du vil, der er ingen til å moderere eller til å passe på oss. :evilgrin:

... er du sikker? :naughty2: :shifty:

MysteryTupperware wrote:Ja ja, men sånn er Yoo, han liker å være underst... ;) Tulla! Den var dårlig XD

:o

Hvem fortalte deg? :oops: :shifty:

MysteryTupperware wrote:Hm, hva skal man snakke om ellers her, da? Admin oppforda oss jo til å preke om viktige ting, og ikke bare usaklig snikk-snakk, men hva skal vi liksom si? :coffee:

Powder! Powder er viktige! :nod:

Jeg prøvde å leser alle den "seriøse sakeren", men det er mange ord at jeg kan ikke finner meninger for :scratch:

Now I'm wondering if I understood any of that. It could lead to some embarrassing misunderstandings if I didn't :? :lol:
Image
juːtoʊpiə

Male

United Kingdom (uk)
Print view this post

#17  Postby Sityl » Jun 05, 2010 9:09 pm

MysteryTupperware wrote:

Ja, og her er'n! :D Men tror ikke jeg er til så mye hjelp så det gjør noe, greier jo ikke forklare veien fra bussplassen til mitt eget hus en gang. :whine: Uansett, jo, jeg trodde han skulle på på loftet mitt, men virker som han har ombestemt seg og vil bo under kjeller'n i stedet. :crazy:

Jeg kunne peke ut, Og tilgi min dårlig Norsk - Og tilgi min dårlig, Ifølge mitt syn Ovenover uttalande Gir,

"I told the man how to travel to my house, thinking he'd come to my room, but instead he ended up buried in my basement."

Hvordan nøyaktig er oversettelse? Hvis det er nøyaktig, dette fable Det er utrolig!
Stephen Colbert wrote:Now, like all great theologies, Bill [O'Reilly]'s can be boiled down to one sentence - 'There must be a god, because I don't know how things work.'

Image
Sityl

Name: Ser Sityllan Payne
Male

United States (us)
Print view this post

#18  Postby MysteryTupperware » Jun 05, 2010 9:35 pm

akigr8 wrote:
MysteryTupperware wrote: :lol: @ bildet! Nå har ikke jeg noe skjermbilde å vise, men det samme skjer med meg. Jeg tror internett kjenner meg litt for godt også. :shifty:

:lol: :thumbup:

Ja ja, alle veit at man ikke kan holde hemmeligheter for internett. Internett veit alt om deg! :o

akigr8 wrote:
Det er bra å få det ut :cheers:

:cheers:

akigr8 wrote:Dette høres skikkelig patetisk ut, spille på selvmord bare for at du skal synes synd på han og snakke med han :roll: Det er et eldgammelt og patetisk triks. Jeg tror det er veldig få mennesker som er slik, du har vært uheldig her. Interesser skifter fort, spesielt i ungdomsårene. Jeg har en venn igjen fra ungdomsårene, resten er fra jobber, og senere studier.

Jepp, det er ikke første gang. Var sammen med en fyr før jeg kom ut av skapet for et par år siden, og han gjorde akkurat det samme når jeg dumpa ham; trua med å ta sjølvmord hvis jeg ikke tok ham tilbake osv. Patetisk til tusen. Det er selvfølgelig en viss betryggelse at denne personen jeg sliter med nå, kun er en jeg "kjenner" via nettet og han bor i et annet land, så takk og lov at han ikke vil oppsøke meg personlig. (Forhåpentligvis.) :lol: Men det er vel ofte sånn, ja, at interesser endrer seg drastisk og ofte i ungdomsåra. Skal gå vgs om igjen fra høsten av. Gikk først kokke/servitørlinja i drøyt to år, men fant ut at det rett og slett ikke er noe for meg, jeg greier ikke å lage mat for fem øre, haha. Dessuten trivdes jeg ikke i det miljøet, jeg ble sjuk av alt stresset og maset til enhver tid, så endte med at jeg slutta. Skal over på allmenfag, og tror jeg er på rett vei nå. Veit fortsatt ikke 100& sikkert hva jeg vil utdanne meg til, men tiden vil vise, antar jeg. :)

akigr8 wrote:Historien din minner litt om en kompis av meg som hadde mange venner, mange rus venner. Han måtte droppe alle kompisene sine for å komme seg ut av dette og få seg et bedre liv. Vennene var skikkelig forbanna for dette, noe jeg synes er veldig merkelig for en vil jo det beste for kameraten sin? Slike mennesker er ikke ekte venner, dropp de fortest mulig. Livet er for kort til å bruke tid og energi på slike.

Beste måten for deg å bli kvitt han er vel å endre brukernavn, og starte en ny konto på photobucket.

Ja, jeg har et annet brukernavn her enn det han kjenner meg som, men problemet er jo at han kjenner igjen bildene mine, så jeg er egentlig litt redd for å legge ut bilder av meg nå. Brått er han her også, liksom, så for nå, inntil jeg tror kysten er klar, vil jeg bare holde en lav profil ang. bildene. Kanskje like greit, tror folk er lei av å se trynet mitt hele tiden. :P

juːtoʊpiə wrote:
Og jeg kan gå ut når hun sover og spiser maten hennes! :twisted:

:o! Stjele maten min? Makan til frekkhet! :what:

juːtoʊpiə wrote:
... er du sikker? :naughty2: :shifty:

Ja, og hva har du tenkt til å gjøre med det? :naughty2:

juːtoʊpiə wrote:
:o

Hvem fortalte deg? :oops: :shifty:

Yoo-chan, Yoo-chan, Yoo-chan. Vi er tross alt gift, selvfølgelig veit jeg om sånne ting! Har du glemt det? :smug:

juːtoʊpiə wrote:

Powder! Powder er viktige! :nod:

Jeg prøvde å leser alle den "seriøse sakeren", men det er mange ord at jeg kan ikke finner meninger for :scratch:

Now I'm wondering if I understood any of that. It could lead to some embarrassing misunderstandings if I didn't :? :lol:

Jeg er ikke sikker på hva du mener med det... :lol:
If you wonder what I said in the previous post, about "seriøse ting", I stated that the admin didn't want us to only chit-chat in the language threads, but also feel free to talk about serious stuff.
MysteryTupperware

Print view this post

#19  Postby juːtoʊpiə » Jun 06, 2010 6:35 am

num1cubfn wrote:
MysteryTupperware wrote:greier jo ikke forklare veien fra bussplassen til mitt eget hus en gang. :whine: Uansett, jo, jeg trodde han skulle på på loftet mitt, men virker som han har ombestemt seg og vil bo under kjeller'n i stedet. :crazy:
"I told the man how to travel to my house, thinking he'd come to my room, but instead he ended up buried in my basement."

(Jeg tror at) det mener:

"I can't even explain the way from the bus stop to my own house. Either way, yes, I thought he should live in my room, but it seems he has made up his mind and will live under the basement instead"

Du oversatte det, gjorde du? :?
Image
juːtoʊpiə

Male

United Kingdom (uk)
Print view this post

#20  Postby MysteryTupperware » Jun 06, 2010 8:56 am

juːtoʊpiə wrote:
num1cubfn wrote:
MysteryTupperware wrote:greier jo ikke forklare veien fra bussplassen til mitt eget hus en gang. :whine: Uansett, jo, jeg trodde han skulle på på loftet mitt, men virker som han har ombestemt seg og vil bo under kjeller'n i stedet. :crazy:

(Jeg tror at) det mener:

"I can't even explain the way from the bus stop to my own house. Either way, yes, I thought he should live in my room, but it seems he has made up his mind and will live under the basement instead"

Du oversatte det, gjorde du? :?

"I can't even explain the way from the bus stop to my own house. Either way, yes, I though he was going to stay at my loft, but it seems he has changed his mind and wants to live under the basement instead. "

As with pretty much any other language, some words can have several meanings based on the context, but this is what they mean here:

'skulle' - someone was supposed to do something/go somewhere, something was supposed happen etc.("Jeg trodde han skulle bo på loftet mitt." >>> "I thought he was going to stay at my loft.")

'loft(et)' - upper storey or attic in a building

'ombestemte' - the past-tense of 'å ombestemme seg', to change one's mind about something or someone etc. ("Han ombesteme seg [og vil bo under kjeller'n i stedet]." >>> "He changed his mind [and wants to live under the basement instead.]")

'vil' - an expression of desire/wish/wanting to do something etc. ("[Han ombestemte seg og] vil bo under kjeller'n i stedet." >>> "[He changed his mind and] wants to live under the basement instead.")

Meh, I think this is right, at least, but I might be wrong, I suck, lol
MysteryTupperware

Print view this post

Next

Return to Other Languages