Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

"Squrrrrr … skraaaawl … squirruh … SQUOOW!"

Non-English threads go here. For linguistics please click here instead.

Moderator: Senior Moderators

Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#61  Postby Scot Dutchy » Mar 09, 2012 6:45 pm

Regina wrote:Well, I can say Enschede, at least! :grin:



How about "meeuwen" (seagulls) or "leeuwen" (lions).

The sound does not exist in English.
Myths in islam Women and islam Musilm opinion polls


"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.” — Napoleon Bonaparte
User avatar
Scot Dutchy
 
Posts: 43119
Age: 71
Male

Country: Nederland
European Union (eur)
Print view this post

Ads by Google


Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#62  Postby Regina » Mar 09, 2012 6:46 pm

:scratch: It's fine when I replay it on my computer. Is there a problem with your speakers?
Or are you taking the piss, perhaps? Wouldn't put it past you! :smile:
No, they ain't makin' Jews like Jesus anymore,
They don't turn the other cheek the way they done before.

Kinky Friedman
Regina
 
Posts: 15627
Male

Djibouti (dj)
Print view this post

Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#63  Postby Scot Dutchy » Mar 09, 2012 6:55 pm

Regina wrote::scratch: It's fine when I replay it on my computer. Is there a problem with your speakers?
Or are you taking the piss, perhaps? Wouldn't put it past you! :smile:


I heard it through my head phones.

Did you say (I presume it is you): "There are lot of queers in Enschede". :lol:
Myths in islam Women and islam Musilm opinion polls


"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.” — Napoleon Bonaparte
User avatar
Scot Dutchy
 
Posts: 43119
Age: 71
Male

Country: Nederland
European Union (eur)
Print view this post

Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#64  Postby Regina » Mar 09, 2012 6:57 pm

Nope, I said: There's loads of squirrels in Enschede! :mrgreen:
No, they ain't makin' Jews like Jesus anymore,
They don't turn the other cheek the way they done before.

Kinky Friedman
Regina
 
Posts: 15627
Male

Djibouti (dj)
Print view this post

Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#65  Postby Scot Dutchy » Mar 09, 2012 6:58 pm

Regina wrote:Nope, I said: There's loads of squirrels in Enschede! :mrgreen:



:rofl: :rofl:

Sorry. 8-)
Myths in islam Women and islam Musilm opinion polls


"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.” — Napoleon Bonaparte
User avatar
Scot Dutchy
 
Posts: 43119
Age: 71
Male

Country: Nederland
European Union (eur)
Print view this post

Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#66  Postby Scot Dutchy » Mar 09, 2012 6:59 pm

BTW Enschede was perfect :clap:
Myths in islam Women and islam Musilm opinion polls


"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.” — Napoleon Bonaparte
User avatar
Scot Dutchy
 
Posts: 43119
Age: 71
Male

Country: Nederland
European Union (eur)
Print view this post

Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#67  Postby Regina » Mar 09, 2012 7:02 pm

Scot Dutchy wrote:
Regina wrote:Nope, I said: There's loads of squirrels in Enschede! :mrgreen:



:rofl: :rofl:

Sorry. 8-)

On second thought, there might be actually more queers than squirrels in Enschede! :grin:
No, they ain't makin' Jews like Jesus anymore,
They don't turn the other cheek the way they done before.

Kinky Friedman
Regina
 
Posts: 15627
Male

Djibouti (dj)
Print view this post

Ads by Google


Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#68  Postby cherries » Mar 09, 2012 7:15 pm

Regina wrote:
cherries wrote:
Paul G wrote:
Blip wrote:Although I'm a Brit, I have a slight 'literary R' and find 'squirrel' rather difficult to say. One of the 'r's falls into a bit of a 'w'; both of them on a bad day. Speaking German I always had a problem with ü - no idea why, really.


Same.

I can't pronounce Th either. Always comes out as F.

Come on everyone lets hear your squirrels!

http://vocaroo.com/


http://vocaroo.com/i/s0wGyvUCiSaQ

:scratch:


oh,i got it mixed up http://vocaroo.com/i/s0EtusYgqf5D
"Most books on witchcraft will tell you that witches work naked.
This is because most books on witchcraft were written by men."
-Terry Pratchett / Neil Gaiman




A theists for Conservation
User avatar
cherries
THREAD STARTER
 
Posts: 6834
Age: 57
Female

Country: deutschelande
Germany (de)
Print view this post

Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#69  Postby Regina » Mar 09, 2012 7:22 pm

:thumbup:
No, they ain't makin' Jews like Jesus anymore,
They don't turn the other cheek the way they done before.

Kinky Friedman
Regina
 
Posts: 15627
Male

Djibouti (dj)
Print view this post

Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#70  Postby SafeAsMilk » Mar 09, 2012 7:34 pm

Would any Russians here like to pronounce squirrel? :evilgrin:

Over here, it's usually pronounced 'skwerl', only posh folks pronounce it 'skweruhl'. I don't know why you think of rednecks with the 'skwerl' pronunciation, in my experience they pronounce it 'dinner' :dunno:
"They call it the American dream, because you have to be asleep to believe it." -- George Carlin
User avatar
SafeAsMilk
 
Name: Makes Fails
Posts: 14600
Age: 41
Male

United States (us)
Print view this post

Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#71  Postby Evolving » Mar 09, 2012 8:01 pm

SafeAsMilk wrote:Would any Russians here like to pronounce squirrel? :evilgrin:

Over here, it's usually pronounced 'skwerl', only posh folks pronounce it 'skweruhl'. I don't know why you think of rednecks with the 'skwerl' pronunciation, in my experience they pronounce it 'dinner' :dunno:


I see the differences apparently begin with the first syllable: in America it begins like "squirm", whereas in England it begins like "squid".

And it seems any German who has trouble pronouncing squirrel in an English way (not any of the Germans on thi thread, obviously) can simply say he's speaking American.
How extremely stupid not to have thought of that - T.H. Huxley
User avatar
Evolving
 
Name: Serafina Pekkala
Posts: 11993
Female

Country: Luxembourg
Luxembourg (lu)
Print view this post

Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#72  Postby The_Piper » Mar 09, 2012 8:46 pm

Scot Dutchy wrote:
Regina wrote::scratch: It's fine when I replay it on my computer. Is there a problem with your speakers?
Or are you taking the piss, perhaps? Wouldn't put it past you! :smile:


I heard it through my head phones.

Did you say (I presume it is you): "There are lot of queers in Enschede". :lol:

:doh: :lol:
I understood the sentence perfectly, except for that last word. :)

cherries wrote:
Regina wrote:
cherries wrote:
Paul G wrote:

Same.

I can't pronounce Th either. Always comes out as F.

Come on everyone lets hear your squirrels!

http://vocaroo.com/


http://vocaroo.com/i/s0wGyvUCiSaQ

:scratch:


oh,i got it mixed up http://vocaroo.com/i/s0EtusYgqf5D

Perfect. What was that mysterious first recording though? :smile:

SafeAsMilk wrote:Would any Russians here like to pronounce squirrel? :evilgrin:

Over here, it's usually pronounced 'skwerl', only posh folks pronounce it 'skweruhl'. I don't know why you think of rednecks with the 'skwerl' pronunciation, in my experience they pronounce it 'dinner' :dunno:

:lol: :lol:
We posh Americans who say skweruhl consider the skwerl pronunciation barbaric.
I think the entire northeast says skweruhl, except for the rednecks. :shifty:
"There are two ways to view the stars; as they really are, and as we might wish them to be." - Carl Sagan
"If an argument lasts more than five minutes, both parties are wrong" unknown
Self Taken Pictures of Wildlife
User avatar
The_Piper
 
Name: Fletch F. Fletch
Posts: 28464
Age: 46
Male

Country: Chainsaw Country
United States (us)
Print view this post

Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#73  Postby Emmeline » Mar 09, 2012 9:07 pm

Blip wrote: Speaking German I always had a problem with ü - no idea why, really.

When I learnt German at school, those of us with Devon accents (mine's virtually gone now) could do it easily as that's similar to how we say the "oo" sound.

We had 2 German teachers in our school and they spoke differently. One had learnt in the north and the other in the south. I think the southern one was softer on the "ch" and a bit more "sing-song" - is that right?
Emmeline
 
Posts: 10401

Print view this post

Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#74  Postby SafeAsMilk » Mar 09, 2012 9:08 pm

The_Piper wrote:
We posh Americans who say skweruhl consider the skwerl pronunciation barbaric.
I think the entire northeast says skweruhl, except for the rednecks. :shifty:

Damn, a redneck I must be :lol: I do like to call them 'quibbles', but that's another story. Not redneck at all.
Evolving wrote:
I see the differences apparently begin with the first syllable: in America it begins like "squirm", whereas in England it begins like "squid".

Yeah, that makes sense. I tried saying it like "squid" without the "uh" at the end. It was hard, but I felt very English :mrgreen:

And it seems any German who has trouble pronouncing squirrel in an English way (not any of the Germans on thi thread, obviously) can simply say he's speaking American.

Actually, I need to listen to some recordings of Germans saying squirrels. If that one video of Life trying to pronounce forum member's name is any indication, it should be :awesome:
"They call it the American dream, because you have to be asleep to believe it." -- George Carlin
User avatar
SafeAsMilk
 
Name: Makes Fails
Posts: 14600
Age: 41
Male

United States (us)
Print view this post

Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#75  Postby cherries » Mar 09, 2012 9:54 pm

The_Piper wrote:
Perfect. What was that mysterious first recording though? :smile:

"eichhörnchen" is german for squirrel :)
"Most books on witchcraft will tell you that witches work naked.
This is because most books on witchcraft were written by men."
-Terry Pratchett / Neil Gaiman




A theists for Conservation
User avatar
cherries
THREAD STARTER
 
Posts: 6834
Age: 57
Female

Country: deutschelande
Germany (de)
Print view this post

Ads by Google


Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#76  Postby The_Piper » Mar 09, 2012 11:06 pm

cherries wrote:
The_Piper wrote:
Perfect. What was that mysterious first recording though? :smile:

"eichhörnchen" is german for squirrel :)

Thanks Cherries. 8-)
"There are two ways to view the stars; as they really are, and as we might wish them to be." - Carl Sagan
"If an argument lasts more than five minutes, both parties are wrong" unknown
Self Taken Pictures of Wildlife
User avatar
The_Piper
 
Name: Fletch F. Fletch
Posts: 28464
Age: 46
Male

Country: Chainsaw Country
United States (us)
Print view this post

Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#77  Postby cherries » Mar 09, 2012 11:34 pm

:lol: ..pleasure :cheers:
"Most books on witchcraft will tell you that witches work naked.
This is because most books on witchcraft were written by men."
-Terry Pratchett / Neil Gaiman




A theists for Conservation
User avatar
cherries
THREAD STARTER
 
Posts: 6834
Age: 57
Female

Country: deutschelande
Germany (de)
Print view this post

Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#78  Postby THWOTH » Mar 10, 2012 2:05 am

Scot Dutchy wrote:
Regina wrote::scratch: It's fine when I replay it on my computer. Is there a problem with your speakers?
Or are you taking the piss, perhaps? Wouldn't put it past you! :smile:


I heard it through my head phones.

Did you say (I presume it is you): "There are lot of queers in Enschede". :lol:

:rofl:
"No-one is exempt from speaking nonsense – the only misfortune is to do it solemnly."
Michel de Montaigne, Essais, 1580
User avatar
THWOTH
RS Donator
 
Name: Penrose
Posts: 37113
Age: 55

Country: Untied Kingdom
United Kingdom (uk)
Print view this post

Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#79  Postby Scot Dutchy » Mar 10, 2012 12:54 pm

cherries wrote:
The_Piper wrote:
Perfect. What was that mysterious first recording though? :smile:

"eichhörnchen" is german for squirrel :)


Eekhorn in Dutch.

The German I really like to listen to is Austrian German. I understand every word without any problem. Swiss German is a strange beast.

I like the Dutch from the province of Gelderland in the east. Much easier on the ear than say Amsterdam or Rotterdam.
Myths in islam Women and islam Musilm opinion polls


"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.” — Napoleon Bonaparte
User avatar
Scot Dutchy
 
Posts: 43119
Age: 71
Male

Country: Nederland
European Union (eur)
Print view this post

Re: Why Can't Germans Say 'Squirrel'?

#80  Postby NilsGLindgren » Mar 10, 2012 4:01 pm

Scot Dutchy wrote:Swiss German is a strange beast.

A guy we soemtimes visit in Alsace says he understands the Schwyzerdeutsch from aroud Basel, but further to the East they are incomprehensible to him (he speaks Alemannish apart from French).
H.L. Menken: "Puritanism - the haunting fear that someone, somewhere, may be happy."
User avatar
NilsGLindgren
 
Name: Nyarla Thotep
Posts: 6454

Country: Sweden
Sweden (se)
Print view this post

PreviousNext

Return to Other Languages

Who is online

Users viewing this topic: No registered users and 1 guest